در راستای تحقق سیاست های شهر هوشمند و به منظور حذف سیستم کاغذی و صرفه جویی در هزینه ها ، پس از پیگیری های صورت گرفته فرایند سیستمی شدن تایید صورت وضعیت های مرتبط با ماشین آلات اعزامی به مناطق در ایام آماده باش های حوادث غیرمترقبه درفاز اجرای آزمایشی قرارگرفت .
مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری عنوان نمود در اینخصوص ضمن استفاده از زیرساخت های موجود در سامانه مبنا ، نظر به پیچیدگی های موجود در اعزام های موردی و بدون برنامه قبلی، طی جلسات متعدد کارشناسان این اداره کل با همکاری کارشناسان سازمان فاوا، حوزه ICT معاونت خدمات شهری ، چالش های موضوع مورد بررسی قرارگرفته و فرایند لازم تعریف گردید.
علیرضا صحراگرد همچنین اشاره کرد که حذف سیستم کاغذی، تدقیق صورت وضعیت عملکرد ، افزایش توان نظارتی ، صرفه جویی در زمان و هزینه ها ، امکان گزارش گیری عملکردی و مالی به روز و به تفکیک هر آماده باش و .... از اهداف اجرای این سیستم می باشد.