شرح وظایف مدیریت برنامه ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری
نظارت برعملکرد امورخدمات شهری در 2 بخش عمده توسط این مدیریت صورت می پذیرد :
1 - برنامه ریزی و نظارت بر امور خدمات شهری مناطق 13گانه شهر مشهد
2- نظارت بر عملکرد سازمانهای تابعه خدمات شهری
- پیگیری توزیع و جذب اعتبارات خدمات شهری مناطق 13 گانه
- سیاستگذاری و تعیین خط مشی ها در خصوص نحوه انجام عملیات خدمات شهری در مناطق
- هماهنگی و پیگیری کلیه امور اجرایی مناطق در حوزه خدمات شهری
- تهیه و تنظیم بودجه جاری و عمرانی خدمات شهری مناطق ، سازمان های تابعه و مدیریت
- برنامه ریزی و نظارت برحسن انتظام امور جمع آوری و معدوم نمودن حیوانات موذی و ولگرد و برقراری سیستم خاص جمع آوری و امحای زباله و نخاله های ساختمانی و سایر ضایعات شهری
- پیگیری امور مربوط به تعطیل نمودن و انتقال کسبه و اسکان مشاغل مزاحم شهری به مناطق پیش بینی شده خاص (موضوع بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها) با هماهنگی سازمان میادین و ساماندهی مشاغل
- برنامه ریزی و پیگیری انجام امور خدمات شهری خاص که به تنهایی در مناطق شهرداری و سازمانهای تابعه امکان پذیر نبوده و مستلزم اقدامات اجرایی یکسان و همزمان بصورت متمرکز و هماهنگ در سطح شهر است.
- تدوین ضوابط واگذاری رفت و روب و سایر خدمات شهری به پیمانکاران و نظارت بر حسن اجرای آنها
- گردآوری اطلاعات و محاسبه قیمت های کارگری و تجهیزات و ماشین آلات در ابتدای هر سال
- تدوین و ابلاغ موارد مربوط به آیتم های حقوق و مزایای کارگران به مناطق
- برنامه ریزی در خصوص انجام معاینات ادواری مربوط به طب کار و هماهنگی جهت اعزام کارگران
- پیگیری و انجام کلیه امور مرتبط با کمیته توانسنجی پیمانکاران
- پیگیری در راستای محاسبه تعدیل ، بررسی شرایط ویژه و تهیه دفترچه های پیمان خدمات شهری
- برنامه ریز ی و نظارت بر گردش کار و تشکیل مرتب ستادهای رفع سد معبر مناطق و پیگیری اجرای مصوبات و تصمیمات ستادهای مذکور از طرف واحدهای اجرایی شهر و شهرداری مناطق
- نظارت بر عملیات رفت و روب ، شستشو ، امحاء پوستر و دیوار نویسی و سایر امور خدمات شهری
- نظارت و کنترل بر راه اندازی و بهره برداری از سرویس های بهداشتی در سطح شهر
- هماهنگی و پیگیری در خصوص نصب ، راه اندازی و نگهداری آبسردکن ها و سقاخانه ها
- برنامه ریزی ، نظارت و کنترل بر نحوه آذین بندی معابر و روشن و خاموش کردن بموقع ریسه ها
- برنامه ریزی و نظارت جهت تجهیز ناوگان خدمات شهری (نصب ، راه اندازی و بهره برداری) به سخت افزار AVL
- برنامه ریزی در جهت تهیه آئین نامه و تشکیل مدیریت بحران و پیشگیری و مقابله با حوادث شهری و برف روبی و پیشگیری از خطر سیل و امثالهم
- هماهنگی با سایر ادارات و سازمانهای ذیربط در امور حوادث غیر مترقبه
- برنامه ریزی جهت اعزام کلیه ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند به مناطق
- تهیه و تنظیم بودجه حوادث غیر مترقبه مناطق و سازمانها
- هماهنگی و پیگیری عملیات آماده باش و بحران و امور مرتبط در زمینه پیشگیری و مقابله با حوادث شهری
- برنامه ریزی جهت توزیع ماشین آلات در مناطق در ایام بارش برف و باران
- برنامه ریزی ،کنترل و نظارت بر اقدامات مهار بیماری سالک مناطق
- وظایف مرتبط با کمیته راهبری ایزو 9001
- شرکت در جلسات شورای بهداشت شهرستان مشهد ونظارت و پیگیری تشکیل شورای بهداشت مناطق 13 گانه
- نظارت ، کنترل و ارزیابی پیشرفت فیزیکی پروژه های مناطق
- پیگیری جذب اعتبارات پیش بینی شده توسط مناطق و بررسی علل عدم جذب
- انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق